Home » Generelt » Genoptage succesfaktorer–hvad er et CV alligevel?

Genoptage succesfaktorer–hvad er et CV alligevel?

Du ved, du er god… rigtig god. Problemet er dog, at du kæmper for at vise, hvor god du er pÃ¥ papir.

Ah… CV. Hvis du nogensinde har skrevet, du ved, hvad en udfordrende opgave, det kan være.

Gregg Reference Manual fortæller os nogle grundlæggende fakta om CV’er:

Formålet med dit CV er at skaffe dig en beskæftigelse møde. Et interview. Dit CV vil ikke få dig et job.

Dit CV er ikke et medie for at fortælle kommende arbejdsgivere om dine langsigtede mål og forhåbninger. Det er hvor du appel til deres leje motivationer ved at demonstrere, hvad du kan gøre for dem, kommunikerer erfaringen du har erhvervet og færdigheder du har udviklet.

Med disse grundlæggende begreber i tankerne, lad os opsummere flere andre elementer, som dit moderne CV skal indeholde:

R = anmeldelse af dine kvalifikationer

E = væsentlige oplysninger kun

S = Showcase din værdi

U = du er unikke!

M = marked dig selv

E = effektivt får du bemærket

——————————————–

R = anmeldelse af dine kvalifikationer

——————————————–

Hvilke færdigheder uddannelse eller erfaring (betalte eller ubetalte) du har at gøre dig den ideelle kandidat til salgsmulighed, industri eller karriere du forfølger? Disse data bits er byggestenene i alle CV. De er absolut most.

Mest selvstændige skriftlig genoptager gøre en smuk anstændigt job af en liste over færdigheder og uddannelse, men ikke ynkeligt i afsnittet erfaring. Mere om, hvordan til at tage denne udfordring op, nÃ¥r vi fÃ¥r “S” nedenfor.

—————————————-

E = væsentlige oplysninger kun

—————————————-

Dit CV bør ikke være en omfattende liste over alt, hvad du har gjort, overalt du har gjort det, og hver klub eller forening du har nogensinde været tilknyttet. Mejsel din kopi til indhold, der er relevante for dit mål job/karriere sti.

Antag at du er en marketing professionel. Dit medlemskab af American Marketing Association, Direct Marketing Association og Public Relations Society of America hører på dit CV.

Dit medlemskab af den lokale hund undervisere klub og den amerikanske hund ejere Associaiton kan klart være slap (medmindre du ansøger om en marketing stilling med Humane Society).

————————————

S = Showcase din værdi

————————————

Værdi. Arbejdsgiverne ønsker at vide specifikt hvad værdi du kan give til deres organisation. Hvis du tjener en timeløn, du er ikke betalt af timen–du er betalt af den værdi, du bringer til at time. Hvis du er lønmodtager, du ikke fÃ¥r betalt af mÃ¥neden–du er kompenseret for den værdi, du bringer til denne mÃ¥ned.

En af de mest effektive mÃ¥der at kommunikere værdi pÃ¥ dit CV er at tage fat pÃ¥ de brændende spørgsmÃ¥l, “Hvorfor skulle vi ansætte dig?” Du skal identificere, hvilke specifikke bidrag (det vil sige, verificerbare resultater) du har gjort pÃ¥ tidligere arbejdsgivere. Denne kritiske oplysninger er et bevis pÃ¥ at du kan gøre det samme pÃ¥ dit næste job.

Fremvisning du unikke resultater er samtidig enkle og komplekse. Det er simpelt, fordi de bedste bidrag er en eller anden måde relateret til den nederste linje (penge, overskud). Udfordringen ligger i, hvordan man omformulere, hvad du har gjort i forhold til øget indtjening, lavere omkostninger eller produktivitetsforbedringer.

Hvordan kan dit CV viser, at du har hjulpet tidligere organisationer løse et specifikt problem, blive mere konkurrencedygtige, udvide forretning, tiltrække nye kunder, eller fastholde eksisterende?

———————————-

U = du er unikke!

———————————-

Dit CV skal være entydigt i indhold og format. Oplysningerne vil være unikke, fordi, som nævnt ovenfor, du vil have peget på de resultater, der vil skille dig ud fra andre ansøgere.

Unikke formatering betyder ikke bruger de skabeloner, der fulgte pakket med din tekstbehandling software! En cookie-cutter CV vil ikke gør retfærdighed til dig eller din karriere. Boghandlere er fulde af gode ressourcer med prøver af overbevisende CV’er til at antænde din kreativitet.

————————————

M = marked dig selv

————————————

En overlegen genoptage udnytter bevist markedsføring begreber som overskrifter (i stedet for kedelige objektive udsagn). Det understreger de fordele du har at tilbyde (hvordan du kan bidrage), ikke bare funktioner (hvad du var ansvarlig for).

Fange opmærksomhed af potentielle arbejdsgivere pÃ¥ den første side med et mægtigt skriftlig profil eller kvalifikationer Resumé. Genoptager scannes i første omgang for omtrent 15 til 30 sekunder. Hvis du har mistet læserens interesse øverst pÃ¥ den første side, vil han/hun ikke læse videre. Dit CV vil gÃ¥ i “ingen” bunken.

————————————————

E = effektivt får du bemærket

————————————————

Der er ikke sÃ¥dan noget som en “god” eller “dÃ¥rlige” CV. Der er kun “effektiv” eller “ineffektive” ones. Ved at væve begreberne over i dit CV, kan du øge dine odds for at blive bemærket af dem, der har myndighed til at anbefale dig til det næste trin i ansættelsesproces–en telefon, telekonference eller i-person interview.

Du ved, du er god… rigtig god. Du bliver nu udfordret til at bevise det pÃ¥ dit CV.


Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *